Outro ano máis os Xogos Tradicionais foron o acto central dun numeroso cumpleanos en Paderne (Betanzos)

Debido á gran acollida que tivo o ano-23 pasado, na súa primeira edición, este sábado día 17 do presente mes de febreiro-24, o Museo Etnolúdico de Galicia (MELGA), foi convidado a organizar o “II Festival de Xogos e Deportes Tradicionais”, como acto central festivo de dous aniversarios infantís, ademais como promoción e divulgación do xogo tradicional de Galicia a todos os niveis da sociedade galega. A sesión lúdica levou a cabo nas magníficas instalacións da Sociedade Deportiva “Ou Salgueiro” (O Salgueiro) da localidade de Paderne/Betanzos (A Coruña), para celebrar uns multitudinarios aniversarios.

Os homenaxeados foron os irmáns Pablo e Xana Pérez, que alcanzaban os seus 9 e 7 anos de idade respectivamente. Más dun centenar de invitados ( 110 persoas batendo o record do ano anterior ), déronse cita en @dicha onomástica, entre os que se atopaban todos os seus amigos dos clubs deportivos (Santa Cruz de Oleiros de Fútbol e a Escola de danza da Coruña) aos que pertencen; dos seus compañeiros dos centros escolares (CEIP. Francisco Vales Villamarín de Betanzos), acompañados dos seus respetivos pais e nais e algún que outros avós maternos ou paternos. Os anfitrións da devandita festa lúdico-festiva foron os felices proxenitores Xabier Pérez e Natalia Llorente.

Toda a mañá e parte da tarde dun espléndido día, nun horario de 11,00 h. da mañá ás 18,00 h. da tarde, dunha actividade recreativa excepcional, onde non faltaron os zancos, os aros, o sapo, a estrela, o pelele, o tiro do corda etc. Realizáronse probas de forma competitiva, entre pais e nais e nenos e nenas e tamén de forma mixta. Como novidades este ano foron as boleadoras, o bastón, o limbo, a ra, o anel, o corno e sen dúbida o máis atractivo e máis solicitado o das carreiras de carrilanas. Un éxito total, sendo a pista de tenis no seu radio exterior, o lugar do enorme goce.

Despois de finalizado o festival tradicional cara ás dúas da tarde, todos os asistentes sentaron á mesa ou na herba baixo a sombra dunha árbore, para repoñer forzas cun abundante xantar campestre, cuxos ingredientes gastronómicos foron: o caldo galego, a embazada, o polbo, os callos, as orellas, filloas, etc. e todo iso regado cos excelentes viños caseiros elaborados coas vides dos anfitrións. A continuación Xana e Pablo sopraron as tortas pertinentes e escoitaron os “Aniversarios Felices” cantados por todos os seus amigos/as e asistentes.

Para finalizar a festa, dividiuse a todos os nenos en dous grupos para tentar romper a dúas “Piñatas” preparadas, unha para os pequenos (de 2 a 5 anos) e outra para os maiores (de 6 a 9 anos). Como era de supoñer, ninguén levou a sorpresa da auga, da fariña, nin a dos bichos,…, se non que todos recibiron as numerosas chuches, piruletas, caramelos, #etc… que se atopaban dentro das mesmas. Outra das novidades programadas para este ano, ao ser o remate dos Entroidos en Galicia, que puxo o punto e broche final da festa, foi o concurso de disfraces en categoría individual, parellas, familia e grupos corais, onde os tres primeiros postos de cada sección levaron os seus correspondentes obsequios.

Unha sesión lúdico-festiva fantástica, que todos os asistentes agradeceron de maneira especial aos organizadores da devandita actividade e desexaron emprazarse de novo o próximo ano 2025. O noso director do museo, aproveitou a ocasión para entregar a todos os pais invitados, folletos do MELGA (algúns xa o coñecían), para convidarlles a que se desprazasen a Ponteceso para visitarnos e tamén de paso, para coñecer as paraxes tan belas do noso concello, tanto a nivel monumental, museístico e gastronómico. Unha xornada exitosa, populosa e extraordinaria!