Visita inesperada con doazón incluída para a Fundación e o MELGA

Onte martes día 27 de agosto-24, despois de máis de dous anos de ausencia (abril-22), tivemos a gran ocasión de recibir en sesión matinal, no Museo Etnolúdico de Galicia (MELGA), ao xixonés enxeñeiro de Camiños e Licenciado en Dereito Andrés Alonso Quintanilla, gran afamado coleccionista de xoguetes antigos, cuxa especialidade son os trens a escala. A súa colección excede os cincocentos elementos, ademais de contar con varias maquetas de gran tamaño en funcionamento. A súa impresionante colección iniciouse cando contaba con 5 anos de idade, como continuación á iniciada polo seu pai, despois de máis 60 anos adquirindo pezas por todas as casas especializadas en dicha temática.

Foi recibido como a primeira vez, polo noso director Ricardo Pérez e Verdes, realizando unha visita guiada en todo a súa extensión polas salas do museo, destacando todas aquelas adquisicións, que durante estes dous últimos anos da súa ausencia, a Fundación adquiriu para a súa exhibición nas salas do MELGA. Os dous interlocutores coñecéronse nunha tenda de xoguetes antigos na cidade de Xixón. Daquel intercambio persoal, xurdiu a nosa amizade e Andrés comprometeuse a desprazarse prontamente ao noso museo e onte o seu compromiso, con gran alegría, cumpriuse.

Con gran sorpresa, Andrés Alonso, entregou como a vez anterior unha colección de 25 catálogos sobre trens, coches, motos etc., desde principios do século XX ata a actualidade, dos diversos países como: España, Canadá, EE.UU. Alemaña, Australia, Francia etc. Ademais incorporou á súa doazón, unha caixa de madeira alemá de construcións “De Kleine Bouwmeester” dos anos 50 aprox., un puzzlede 100 pezas de cartón do Rey León do ano 1994 e unha caixa de xogos ao completo para armar dispositivos electrónicos chamado “Electronic Engineer” (Enxeñeiro Electrónico) fabricado en 1960 pola marca Philips. E para finalizar, fíxonos entrega dunha das “xoias da coroa”, unha caixa completa dunha locomotora cos seus vagóns, vías, casetas etc., a famosa The Xeral Steam Locomotive (A locomotora de vapor xeral), construída en 1855, por Rodgers, Ketchum Grosvenor- Kentucky (EE.UU.) e este modelo sae á venda en España en 1962.

A xornada lúdica finalizou cun xantar en “A Pesqueira” e un breve percorrido polo Monte Blanco, praia de Balarés, Faro de Roncudo e a aldea de Corme.

O próximo encontro, que será pronto, Andrés e Ricardo, comprometéronse á realizar unha exposición no MELGA da súa colección privada de trens, así como convidar o Museo do ferrocarril de Mondoñedo e o de Xixón. Desde este momento xa se están colocando as bases do devandito reto museístico. Seguramente será un gran éxito, estamos seguros diso.